Back with a vengeance!

Ja, så sa E-type i den mindre bra låten "Back In The Loop" om jag inte minns helt fel, och det tror jag inte att jag gör. Det är vi med här på Kurtmajskurt redaktionen. =) Vengeance betyder då "straff för en skada man tillfogats". Det tog mig cirka 2 minuter att kolla upp det. (Vi är ju noga med att rätt ska vara rätt här.)
Vilket får mina tankar att vandra över till min vän, vi kan kalla honom Luftsylt, som gjorde en tatuering för cirka ett år sedan vilken säger "Rythm Driven" över hans hjärta. Jättefin stil, schysst budskap, lagom stor, MEN ACK SÅ FELSTAVAD!!!!! Satt och inspekterade den härom sistens en solig dag i parken o tyckte att det kändes.... fel.... Så när jag verkligen började syna den trillade poletten ner.... Han har stavat fel!!! Han har då stavat "rythm" "rhytm". HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!! Jag och våran andra vän vek oss dubbla av skratt, Luftsylt tyckte däremot inte alls att det var särskilt komiskt, och det kan jag ju förstå. Det är inte bara att sudda ut/tippexa över en sådan sak... Min fråga är helt enkelt att om man nu ska skriva något på sin kropp som ska sitta där förevigt, borde man inte kolla stavningen FÖRST? Jag menar, det är ju dessutom engelska, och det är ju helt galet lätt att kolla upp. Liiiite annorlunda om det var gammal arameiska eller något lite mer ovanligt språk, men herremingud, det är ju engelska!?

Så var det det här med gränshandikapp och att förstå när båten redan har seglat.... Uppenbarligen har vissa människor inte alla bananer i fruktsalladen... Fattas säkert mer än bara bananer också.... Jag sitter här och ruskar på huvudet och begriper helt enkelt inte hur vissa är funtade... kommer mer om detta inom kort.

/MK, som har haft sent besök av en grekisk gud förra veckan. :D

Kommentarer
Postat av: mamma mu

ha,ha,ha,undrar var "tatueraren"befann sig på engelskalektionen??så kan det gå när inte haspen är på!kul att ha er tillbaka, KurtMajsKurt!

2009-07-07 @ 10:52:03
Postat av: JensBens

Rhytm är namnet på mitt nya alterEgo som bygger Lego med sig själv en sensommarnatt i Julas förra Torsdan. Tänk dig den tatueringen.

2009-07-19 @ 03:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0