Energitjuvar!

En energitjuv är en person som genom sitt eget beteende stjäl energi från andra personer i sin närhet.
Dessa personer borde spärras in, det borde bli olagligt att bete sig på detta sätt.
Jag förstår att man kan ha en dålig dag eller en dålig vecka eller kanske till och med ett dåligt liv. Men håll förihelvete ditt elände för dig själv så länge jag inte kan hjälpa dig lösa problemet!
Självklart vill man ställa upp och hjälpa personer i sin närhet om dom skulle behöva det, men det går till en viss gräns.
Men självklart så finns dessa gränshadikappade jävla energitjuvar som alltid lyckas att på något sätt dra ner mitt humör bara för att dom själva är eländiga, miserabla mähän till människor.

När jag sätter mig ner och försöker ha en konversation med en annan människa så förväntar jag med någon form av respons. Speciellt om jag gör detta för den andra personen skull. Jag försöker hjälpa till. Men tydligen kan man inte förvänta sig sådana självklara saker från gränshandikappade jävla energitjuvar.
Nej, personen bara sitter där och försöker lägga sig till med en överlägsen blick som istället bara blir jävligt spydig. Svarar knappt när jag ställer frågor. Och när jag vill ha en förklaring till personens beteende svarar personen extremt nonchalant och fåordigt. Blänger på mig precis som att jag skulle vara en ond människa, som gör detta bara för att vara elak och för att jag vill honom illa!

Sen har vi ju en annan typ av energitjuvar. Dom som dränerar dig på energi genom att ständigt klaga och gnälla över sitt eget elände, vill ständigt ha bekräftelse på hur synd det är om dom och hur drabbad dom är av livet självt. Samtidigt som dom påpekar hur bra du har det! Jämför sitt elände med vad dom anser är ditt perfekta liv, utan brister!
Detta kan lätt göra att du går runt och har dåligt samvete för allt du gör. Hela tiden, vad du än gör. Bara på grund av gränshandikappade jävla energitjuvar.

Som sagt, dessa personer borde förbjudas!

//KM


Kommentarer
Postat av: Majskurt

sjukt bra skrivet. finns ju hur många som helst som faller in under denna kategori. tacka vet jag oss! Hahah!

2009-07-08 @ 11:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0