Hallelujah!!!


  • otroligt
  • otänkbart
  • ofattbart
  • obegripligt
  • fantastiskt
  • häpnadsväckande
  • enormt
  • mirakulöst
  • underbart
  • fabulöst
  • sagolikt
  • vidunderligt
  • oerhört
  • makalöst
  • enastående
  • fenomenalt


Hahaha! oj vilken lista det blev, men jag är bara så hemskt glad, och det vet jag att Kurtmajs också är, att denna lilla katt har hittat hem till Karin. :D Jag menar, fatta vilken radar den där katten har inbyggt. En alldles speciell och unik Karin-radar.

För er som inte känner till Pisse så tillhör hon Kurtmajs syster Karin. Jag (Majskurt då) har bott hos Karin för några år sedan och lärde på sätt känna Pisse. Allt började väl egentligen när Pisse började vara ute (Karin bodde på stan) och jag, Karin, våran vän Amelie, samt Amelies hund Ozzy skulle gå på långpromenad. Tro på fan att katten hakade på! :) I två timmar var ute och promenerade, och hon var med heeeela tiden. Allt efter det började hon följa med till affären när vi handlade. Hon satt utanför och väntade så snällt så. :) När jag flyttade till egen lägenhet en bit ifrån vart Karin bodde så brukade Pisse komma o hälsa på hos mig och sova hos mig ibland. (Ha i åtanke att jag bodde på fjärde våningen, hon hängde utanför huset tills jag dök upp!) Hon följde med till en killkompis och kollade på film en gång också.
Detta var ett axplock ur dom roliga sakerna denna katt pysslade med! :)

För några år sedan flyttade Karin in till Gävle och tog Pisse med sig. Pisse började ju så klart hänga ute där med, Brynäs blev hennes nya lekplats! Allt gick som smort (förutom granntanten som blev så förtjust i Pisse så hon försökte sno henne), Pisse fick lite kattungar och mådde allmänt fina fisken. Så en hemsk dag för ungeför ett år sedan försvann Pisse. Spårlöst. Vi blev naturligtvis jätte ledsna och funderade hemskt mycket på vilket slags öde Pisse gått till mötes. Vi spekulerade i att hon blivit ett offer för trafiken, att hon hade hittat ett nytt hem frivilligt, att hon fått ett nytt hem ofrivilligt... ja ni vet hur det blir när man spekulerar...
Nu har Karin bott på ännu en ny adress i några månader. Fortfarande på Brynäs, men inte direkt i närheten av adressen som hon bodde på när Pisse försvann. Nu för nån timme sedan plingade det till i mobilen och jag hade fått ett sms från Karin där det stod att Pisse kommit hem!!! :D Va? Det är det jag ville komma fram till med att katten har en Karin-radar. Även fast Karin till och med flyttat så hittade Pisse hem till henne. Om inte det är kärlek då vet jag då banne mig inte vad det är för något.

Vi här på redaktionen är ohyggligt glada över Pisses återkomst.

/MK, som ligger o myser till ljudet av regnet utanför.


~Pisse~

Kommentarer
Postat av: Amelie

Ja tänk om katter kunde prata! Hon har verklign varit ute på äventyr den katten! haha

2009-07-15 @ 14:10:36
URL: http://ameliegrym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0