Kurtmajskurt & Oprah.

Här får ni kära publik följa ett ganska typiskt samtal på msn mellan Kurtmajs & Majskurt.

kurtmajs säger:

vilket.. energitjuvar?

majskurt säger:

japp.

kurtmajs säger:

joo.. då var jag lite arg..

majskurt säger:

hehe, men det var ju sjukt bra skrivet. för det är ju precis så vissa är, speciellt dom som jämför liv o klagar på sina egna och glorifierar ditt lixom....

majskurt säger:

ta dig i kragen istället för att bara klaga! vissa fattar inte att det bara är dom själva som kan göra nåt åt sitt elände... attityd, attityd o inställning-

kurtmajs säger:

Ja det sista var ju direkt kopplat till ******..

kurtmajs säger:

nä men eller hur

majskurt säger:

man blir ju vansinnig, och sen orkar man ju varken prata eller umgås med sånna... jag kommer ihåg *****, som ****** ******** var ihop med förut, hon var en riktigt sån energivampyr hon med...

majskurt säger:

hon sög lixom musten ur en.... viljan att leva dränerades från kroppen efter en kvart av hennes sällskap...

kurtmajs säger:

men att dom har samvete.. jag fattar inte

majskurt säger:

nee, jag vet. Det är skrämmande, så tänker jag att om jag blir så miserabel av en kvart i nåns sällskap, fatta vad jobbigt att vara den personen! det måste ju vara ett heltids jobb att vara så olycklig, och då tänker jag även, varför väljer man att stanna kvar på en så mörk plats i själen?

majskurt säger:

varför anstränger man sig inte för att finna lite ljus nånstans?

kurtmajs säger:

Ja så kommer vi till det igen, Du har ALLTID ett val. nånstans efter vägen har du haft ett tillfälle att ändra situationen till det bättre. Men icke!

majskurt säger:

ja exakt! och det är garanterat folk som försökt hjälpa till oxå, men inte ens då! jag menar, en annan skulle ju verkligen ha anledning till att vara bitter, på riktigt, och olycklig efter allt man varit med om, men jag har VALT att inte måla mitt liv svartare än vad det är/behöver vara. jag försöker måla det svarta lite ljusare istället...

kurtmajs säger:

Ja, exakt.

kurtmajs säger:

Tänk om alla kunde vara lika smarta som oss

majskurt säger:

Yeajh!! då hade det knappt funnits nå puckon alls!

kurtmajs säger:

Det hade ju vart toppen

majskurt säger:

verkligen. vi får börja en kurs o få studiemedel. "Hur du blir en liiite gladare människa än vad du är" med Kurtmajskurt.

kurtmajs säger:

Jaaa.. det hade ju vart klockrent. folk skulle ju tro att vi drev med dom med tanke på hur bittra dom tror att vi är

kurtmajs säger:

haha

majskurt säger:

Jaaaa, så sprider sig det här till USA, så får vi vara med på Oprah o tjäna storkovan!!!!

kurtmajs säger:

hahaha. vilka bra planer vi har

majskurt säger:

ja, inge storhets vansinne här inte! Man måste vara medveten om sina begränsningar.

kurtmajs säger:

Ja, och vi är så så smarta så vi är ju såklart fullkomligt medveten om våra.

majskurt säger:

jaaaaa!!! glöm inte bort att vi är ödmjuka också.

kurtmajs säger:

oootroligt ödmjuka

kurtmajs säger:

jag har konsulterat våra planer med anonym*, han tycker det låter som en unik toppen idé, haha

majskurt säger:

jemen då får han bli våran försökskanin!

kurtmajs säger:

"Oohyes!" säger han, det är helt okej

majskurt säger:

toppen! då får han följa med till Oprah, för att visa att vårat koncept verkligen fungerar. Sen kommer det spridas som en löpeld världen över! Passa dig Dalai Lama, här kommer Kurtmajskurt!

*= En kollega som inte vill bli nämnd vid namn



Det går alldeles utmärkt att anmäla sig redan nu till våran kommande studiecirkel. Den lär bli ganska dyr eftersom goda råd faktiskt är dyra. Men som ni kommer att märka så kommer det att vara värt det.
Nykterister undanbedes, er kan vi helt enkelt inte hjälpa eftesom vin ingår i studieplanen.

//KMK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0