Ord och Uttryck

Som sagt, tillbaka!
Som ni redan vet är ju jag ganska duktig på att störa mig på saker och ting..
Det senaste är ord och uttryck som vi Svenskar envisas med att använda trots att dom säger imot sig själva. T.ex.
Jätteliten - Bestäm dig! Jätte eller liten?
Skitgott - Ja tycker man att skit smakar bra, så visst..
Originalkopia - Ja.. hur var det igentligen?
Större halvan - Nej! en halv är en halv, 50%, ½, två lika stora delar av något!!
Albinoneger - Ja men han kanske var två färgad?
Solskugga - Jag ville komma undan solen så jag satt mig i solskuggan för att slippa skuggan !?
Sladdlös kabel - Vaa??! Vill någon vara vänlig att förklara?

Allvarligt?!

//KM


Kommentarer
Postat av: mamma mu

"skitbra!"?hmmm...nä,Jättebra!

2009-07-06 @ 18:22:09
Postat av: babben

och så har vi det där med ett par. ett par skor är 2st skor och inte 3 :D

2009-07-07 @ 10:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0