Spöke i datorn!

Jaaa, det här var jätte konstigt. Jag hade precis skrivit ett inlägg här som hette "Ovilja & Djävulskap III. -Stilltje."  Men hör och häpna! Det försvann! Hux flux, poff, från att det var publicerat med bilder och allt till att vara spårlöst försvunnet. Inte i arkivet, inte i översikt på bloggen, till och med bilderna var borta. Inte ett spår finns kvar att jag ens HAR skrivit det, eller åtminstonde inte här på bloggen. Men i min wordpad här på lilla datorn finns ett identiskt exemplar, då jag sparade det eftersom jag tycker att bloggen varit lite opålitlig hela dagen. Men nu börjar jag faktiskt fundera på om det är ett spöke i datorn, och inte bloggen det är fel på.
Den gör ju trots allt ganska mycket som den själv vill, när den vill det. Det har den gjort länge. Vissa saker stör mig grymt mycket, som när jag skriver saker så hoppar texten iväg själv och börjar skriva på heeeelt fel ställe, ofta ungeär 7 rader uppåt och mitt i en mening. Nu har jag dock börjat lära mig att kasta ett getöga uppåt skärmens håll lite oftare för att lättare korrigera detta innan jag tappat bort mig helt. Aaaah, det går att lära gammla hundar nya tricks! =D Ingenting hamnar heller överst direkt när jag klickar upp det från start fältet. Jag får i regel klicka upp det, ner det, och upp det igen för att det ska hamna överst, trots att alla inställningar stämmer alldeles utmärkt. Det vet jag inte riktigt hur jag lösa, men jag har vant mig vid det med. Men ska den nu börja plocka bort & radera saker jag skriver så kommer vi att få ett problem. Jag & Datorn då alltså. 
(Och eftersom det här inlägget kom till att handla mest om mitt dator-spöke så spar vi "Ovilja & Djävulskap III. -Stilltje." till en annan gång! )


/MK, som måste döpa sitt dator-spöke.








Kommentarer
Postat av: daglig läsare

ja,spöken kan dyka upp överallt!nu är det bevisat,t.om i en liten dator!

2009-05-27 @ 17:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0