Vad fan hände?

För inte alls länge sedan snubblade Kurtmajs över den här gamla pärlan till blogg och påminde mig om att den fanns. Givetvis läste jag genom den och kom på mig själv undrandes "vad fan hände?"
 
 När blev Kurtmajskurt så här tråkiga? 
 
När slutade vi snacka på djupet? När byttes vinkvällar och världsproblem mot ja, vinkvällar och jobbsnack? När slutade vi försöka förstå och omfamna saker som tänks/sägs/görs utanför vår comfort zone? När slutade vi vara nyfikna och bara började nöja oss med det bekanta? 
 
Är det för att vi växte upp? Eller är det för att vi har 100 mil emellan oss när vi faktiskt är bäst tillsammans? Jag vet inte. Men det tål att tänka på. Jag är för förändring och utveckling och allt sånt där tjafs, men till vilket pris? 
 
Nä, det är fan dags att suga tag i en låda vin, ladda telefonen och köra facetime för hela slanten. Nu ska det jävlar tänkas till ordentligt här. Jobbet ska fan inte vara det som styr oss i livet.
 
/MK, som saknar Kurtmajskurt och alla våra slutsatser
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0